lördag 16 november 2013

Baby

Lördag 16 November 2013


Kort till Baby


Det händer ju att man får frågan
 om att göra kort till någon som fått barn och dop.

Jag tycker om att prova olika former
 och vikningar på kort. 

Här kommer några olika exempel.












Denna vikning hittade jag någonstans på nätet vet tyvärr inte var.
Den är vikt på tre, och med två delar till fickor.
Först man öppnar kortet ser det ut som bild nr 3,
vik upp delen med namnet på så ser det ut som bild nr 4,
där ser man fickorna.




På framsida (bild nr 1) och baksida satte
 jag ett band så man kan "låsa" kortet.








Här fick jag en idé till en haklapps form på kortet.
Bilden hittade jag på Pinterest.







Hoppas ni blev lite klokare på vikningen,
inte lätt att förklara när man inte hittar tillbaka
dit där man hittade den.

Scrappa Lugnt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar