onsdag 14 mars 2018

Altra Påsk med Mossgummi

14 Mars 2018


Altra Påsk med Mossgummi 


Snart är det påsk och jag vill visa ett annorlunda projekt jag gjort.
Altra eller göra om, är ju nått man får lust till inom vår hobby.




Mossgummi är ett material som jag bara provat denna gång, 
men ska absolut testas i andra projekt framöver.




Har inte många bilder från själva arbetet med detta ägg, 
men lyckades hitta denna, dock dåligt fokus.

Här kan man se att jag limmat fast olika bitar av mossgummi,
på ett pappersägg och sen dekorerat med pearl maker,
det blir som nitar/ prickar när det torkar.





Sen målade jag allt med svart akrylfärg alternativt gesso ett par gånger.
När det torkat använde jag en deco art metallic lustre, 
ett metallicvax, att gnida in över det svarta men inte täcka allt svart,
fast det är en smaksak hur mycket man vill ha på.










En perfekt gömma.




Detta fick bli en present till en tjej som fyllde år på påsk. 

~~~~~~


Ett påskkort med äggform.

Bilden är en digis som Pernilla Nilsson gjort,
som jag målat med Promarkers.




Mönsterpappret är ett akvarellpapper
som jag lekt med stencil, stämplar och distress ink på.

Formen på kortet fick jag av Cheery Lynn,
Stackers Nesting Dies Oval Scallop och 
Horizon Oval Boutique Stacker Frames.

Texten är en Die från Rox Stamps.
De lila fjädrarna är i chipboard, medans de prickiga är riktiga.



Scrappa Lugnt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar