onsdag 8 april 2015

Tavlor


8 April 2015


Tavlor 


Jag gillar ju att göra saker som ingen annan har när det gäller presenter.
Här ska ni få två exempel. 




Vi börjar med en tavla gjord på en canvas eller målarduk. 




Testade lite olika material och tekniker på denna. 
Först fäste jag en spets runt kanten med gesso, och även ett lager på resten.
Sen när det var torrt, tog jag en schablon och vit modeling paste. 




Fjärilen är sprayad med en egen gjord Mist,
med Distress Ink och Perfekt Pearl. 




Ett litet hjärta i tårtpapper fick vara schablon här när jag sprejade
hela tavlan olika mycket, lite efter tycke och smak.
Sen tog jag bort hjärtat. 
En fin text stämplad med Stazon på overhead plast, 
stansade ut hjärta och limmade fast runt kanten.




Dekorerat med färgad spets, blommor, 
knapp och ett stift till gamla typen pennor. 




 På IKEA hittade jag en tavelram med bra djup mellan glas och rygg, 
som fick spets på insidan. 




Sen är det bara att  göra som ett enkelt kort, stämpla och dekorera som man önskar.
Badkaret med Magnolia är satt på 3d kuddar för lite distans och liv. 
Texten stämplade jag direkt på mönsterpappret, 
den är från inkido om jag inte minns fel. 




Mycket blommor :)




Scrappa Lugnt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar