onsdag 14 september 2016

Äntligen tillbaka!


14 September 2016



Äntligen tillbaka! 


Och jag måste ju börja med att säga Förlåt för att jag inte har bloggat sedan semestern.
Det beror på att vår dator kraschade moderkortet och vi var tvungna att köpa ny. 
Detta har tagit evigheter då försäkringsbolag är inblandat. :( 



MEN NU ska jag bjuda på nya inlägg som kan roa några,
inspirera många kanske. :) 

Min scrapbooking började på allvar hösten 2010.
Före det hade jag ingen aning om att det fanns nått som hette så,
jag gjorde kort o pysslade ändå. 
Men det har jag inga bilder på som går att dela.





Ursäkta lite dåliga bilder ;)
Här är mitt första kort, ett teljuskort. 







Jag var hos en tjej Kerstin Moberg i Kristinehamn som hade / har ett hobbykaffè.
Hon lärde mig en del olika kortmodeller, och man kunde låna stämplar mm där.
Och tips o trix förstås :) 




Kort till kompisarna som flyttade till lägenhet :)




Fanns redan då många söta stämplar ;)







Chokladkort x 2
Magnolia stämplarna kom in i mitt liv 







Gå-bort kort :) 
På den tiden fick jag lära mig att ljusmanschetter
var bra att ta blommor ifrån.
Billigt på loppisar 








Tändsticksask modell större. 
Min mor o far fick denna och nästa chokladkort 
i bröllopsdags present det året.










Chokladkort på bröllopsdag










Farsdag kort 







Mitt första julkort, embossad snögubbe o stjärna.
Även texterna nedanför är samma teknik.










Ett flaskkort till en man








Fler julkort med olika tekniker.
Här med flower soft som snö. 































Detta vet jag att jag var väldigt nöjd med, 
tyckte det blev så häftigt när jag delade på 
pappret och band ihop med band ;) 




Här tog jag en guldpenna och gjorde skugga




Katten är utklippt och satt på 3-d kuddar 




Guldfärg på svamp och dutta igenom en stencil,
fast det var ett papper som var utstansat ifrån som 
blev stencilen ;)




Blev många teljuskort den julen ;)
Redan här blev jag kär i Maja Design papperna 














Godispåse till födelsebarnet










Julmys till en kompis 







Eget mönsterpapper gjorde jag med hjälp av utstansat och 
svamp med akrylfärg att dutta på och runt










En kläd burk med julmys till en kompis,
en del hemma gjort godis också ;)













Mitt första Bokkort 





Ojoj vad långt det blev idag, men kul att minnas och se utvecklingen ;)


Hoppas man i alla fall inspirerat många av er. 


Scrappa Lungt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar