onsdag 12 oktober 2016

Crazy Dogs & Mega-Flake


12 Oktober 2016


Crazy Dogs & Mega-Flake


Mitt första Crazy Dogs kort gjorde jag på 
träffen i Avesta i början av månaden.




Vet inte vad det är med Tim Holtz Crazy Dogs (och dom andra galna djuren,)
men dom liksom fastnar på en på nått vis ;) 
Man vill ha dom och utmana sig att göra nått med dom.




Blev årets första julkort.
Stommen är i craft cardstock, jag tog grön cardstock för lite mer färg.
Embossat ett akvarellpapper och tussat med Distress ink
och sen penslat på Perfekt Pearl.

Hunden är stämplad på akvarellpapper och målad med Distresser,
sen utstansad med en rund Nellie Snellen Dies med söm.
Ögonen, nosen och bären är glazade med 3D lack.




En ny teknik provade jag också på.
Har en liten låda som jag vann på en träff 
här hemma i Svartå för ett tag sedan.
Det är från IndigoBlu, FlitterGlu Starter Kit med Mega-Flake,
(penseln ingår inte)




Man tar limmet "FlitterGlu" på en liten svampbit (svart o vit),
duttar detta på den stämpeln som du vill använda.
Sen stämplar du det på ett papper (här akvarellpapper), 
låt det ligga och vila minst 5 minuter.
Under tiden tvättar man av sin stämpel med "Easy Peasy Stamp Cleaner",
och sen med tvål och vatten.




Ta nu bladguldet "Mega-Flake" (min heter Winter Dawn,
 men dom finns i måga utföranden).
Man kan använda en pincett om man vill, det är väldigt lätt och luftigt. 
Täck hela motivet med detta, dutta lite med fingret efter.
Sen är det bara att ta en pensel med hårdare strån och borsta bort överflödet.
Burken med Flakes är det mycket i och det är drygt att använda,
man kan hälla tillbaka överflödet ;)




En härlig effekt med denna teknik :) 
Detta material finns bland andra hos Helihak
bara att fråga Gunilla så får ni hjälp.

Andra dies jag använt är Sizzix  Thinlits - Holiday Greens,
Sizzix Framelits - Crazy Things, (och stämplar).
Dessa fick jag låna av min kompis Mikaela ;) 

Hoppas ni blev inspirerade!


Scrappa Lugnt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar