torsdag 26 september 2019

Ludvika Pysslet 2019

26 September 2019


Ludvika Pysslet 2019


För nån vecka sedan var jag på Ludvikas Midnattspyssel,
Ludvika Pysslet som anordnas av Helihak.

En återkommande träff för alla pysseltokiga.




Bilen fullastad när jag hämtat upp min kompis.




I samband med träffen har Ludvika Grand Hotell Elektra
fina erbjudanden till oss som vill unna oss lite lyx och sova ordentligt.




Fredags kvällens och helgens första verk.
Jag hade planerat att bara göra mixed media denna helgen,
till skillnad från alla kort jag gör annars.




Lördag morgon kurs med Lena från Fru Limegrön.
Mixed Media Layout LO.
Man kan bli rätt färgglad av denna typ av scrapp.




Mitt resultat av första kursen.




Ett mixed media kort i bara cardstock, till en av tävlingarna.
Bakgrunden gjord med Gesso, och Distress Oxide.




Ännu en tävling, utgått från en skiss.




Hmm... Ja vi var ju i Dalarna så varför det var en dalahäst
i tävlingskitet, var ju ingen gåta. Däremot hade den fel "form", 
vilket jag ändrade på efter lite tips o hjälp av bordsgrannen.




Lite knubbigare och regnbågsfärgad blev min version av dalahästen.
Alla är vi olika!







Min arbetsplats




En snabbgjord bakgrund med lek av 13arts rengbågsfärger,
ett pulver som reagerar med vatten. Så kul att jobba med.
 Sen några utstansade figurer på det.



Söndagen blev det ytterligare en kurs med Lena.
En Funky Art Journal sida fick vi prova på att göra.

Grejen var att släppa alla hämningar och regler,
bara göra utan att planera. Lager på lager av div medium, 
sen även lägga till nått handritat.
Bara Vara! Så kul faktiskt.
Har gjort några fler tester sedan träffen men dom får ni se en annan gång.

#wanelclass #ludvikapysslet2019 
#ludvikapysslet #mixedmedia #artjournal
#junkjournal 



Scrappa Lungt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar