onsdag 11 mars 2015

Altra och ge bort en bok


11 Mars 2015


Altra och Ge bort en Bok


Jag letar ofta efter olika saker att göra och ge bort. 
Ni vet sånt som ingen annan har. :)
Denna boken gjorde jag efter min första testbok som jag gjorde förra året, 
den finns här.
Det är roligt att göra en sån här och det var en uppskattad present. 




Gillar vintage och shabby chick.
Boken är ingen speciell bara med hård pärm. 
Jag fick börja med att vika alla sidor i den, det tar sin tid.
Sen målade jag ryggen med vit akrylfärg, gesso går också bra.






Sen tussade jag kanterna på bladen med Distress ink Walnut Stain.
Mät ut pappret som ska vara på insidan pärmen
innan du limmar dit dom innersta sidorna.
Sen är det bara att dekorera :) 






 Spetsen är nått jag hade i min låda. 
Brukar köpa olika spetsar och band när jag är i butiker eller på loppisar.
Blommor köper jag oftas på PY Hobby och Strömstad Scarpbooking.






Älskar vintage, därför använde jag här en bild
 från Madeleines Digitala Vintagebilder. 
Papper från Reprint.
Stämpeln är från Vilda Stamps.





Uppe på boken satte jag mycket blommor. 
Stansade ut Grattis i två olika nyanser,
limmade ihop dom lite omlott, för effekten. 
Använde en plast remsa, som limmades bakom ordet och ner inuti ryggen.
Grattis ser ut att sväva ovanför boken.





Fick även med en fin metall fjäril.





Boken är personlig, så jag målade namnet med akrylfärg.




Metall dekorationerna tog jag och stämplade med emossing dyna,
strödde på Fran-Tage, som jag sedan värmde med Embossing fönen.
Smycket som hänger i överkant av bokryggen har jag gjort själv.





Tyckte verkligen om effekten av Embossad Fran-Tage på Metallen.
Shabby Ivory heter Fran-Tagen.










Scrappa Lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar