onsdag 25 januari 2017

Personligt kort

25 Januari 2017



Personligt kort


Alltid roligt med personliga kort.
Här är ett jag gjort i Maja Designs papper, 
Summertime. 




Ibland är det svårt att hitta matchande enfärgat cardstock,
som man kan använda till lite allt möjligt,
som tex för att framhäva vissa färger i mönsterpappret.

Så här tog jag och lekte med mina mini distress inks,
 för att få fram den gröna tonen i bakgrundspappret,
till det utstansade detaljerna.




Fick några barnbilder att jobba med,
det är det roligaste när det är personligt, att få använda de.

Jag skannar in originalen och arbetar sedan med kopiorna.




Stansade ut talen i flera lager, så det blir lite höjd på det. 
Namnet är i två färger och limmas ihop lite omlott för skugga.




Grattis är gjort på samma sätt som talen.
Bilderna är limmade på fotomatta, som det så fint heter.
Sen monterade med 3D tejp för lite höjd och liv,
Samma med Vimpeln / Bannern. 




3D lack på bokstäver, ord och siffror.
Glitterlim på några av blommorna.
Spets är ju ett måste för det mesta för mig ;)




Använde även Bannern här där man skriver hälsningen. 



Modellen på kort heter stafflikort. 

Diesen jag använt här är;

Grattis - Idas Magasin
Doilyn / tårtpappret i bakgrunden - Prima
Bokstäver & siffror - Provo craft- Olivia
Banners - Cheery Lynn dies 



Scrappa Lungt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar