onsdag 27 maj 2015

Solfjäder


27 Maj 2015


Solfjäder

Idag vill jag visa er ett projekt jag gjorde i höstas på Lilja Scrappen.

Vi fick en utmaning som gick ut på att göra en solfjäder i papper.
Här ska jag försöka förklara hur jag gjorde.




Efter en del funderande gjorde jag en trekantig mall.
Skar ut den i 8 st lika delar i vit cardstock.
Sen lånade jag en Martha Stewart kantstans av en kompis, 
och stansade varje bit i toppen.




Innan jag satte ihop delarna tog jag och skar till Maja Design "Sofiero".

 Alla delar sotade jag kanterna på, "sydde" i mönsterpappret,
limmade fast pappren en och en, och sen satte jag på spetsen.

Nu först satte jag ihop alla delar som jag ville ha dom,
 med hjälp av en brads (som inte syns), och dekorerade men mycket blommor mm.

Som ni förstår när ni tittar på den färdiga solfjädern går denna inte att fälla ihop.
Den här vart jag väldigt nöjd med, och vann nåt pris för den också ;) 

Scrappa Lugnt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar