torsdag 19 oktober 2023

Blommande kort

 Blommande kort 


Här är ett kort med massa blommor.



Det blev ett Twistpanel pop-up kort med Karen Burnistons dies.


Alla blommor och blad har jag stansat ut i akvarellpapper
som jag färgat med hjälp av Distress Oxid och vatten.
Sen har jag tryckt blad och blommor med en präglingspenna/embossingpenna 
 (som har en kula i båda ändar), på ett mjukt underlag för att få lite form.


Glossy accents, stickles och halvpärlor blir effekter.


Grattis och På (påsk) är Idas Magasins design.




Bakom krukorna har jag använt Acetate som jag stansat ut
och gjort hål i för att sen knyta ihop med snöre.
Detta för att blommor och kruka ska synas och att det ska 
fungera att fälla ihop och ut.





Tekniken kallas Layering på engelska, lager på lager.
Vått på tort blir lager. Jag väljer färg och har den på min matta, 
sen sprayar jag med vatten för att färgen ska reagera (oxidera)
Då år det bara att doppa pappret i färgen , torka och gör mer tills du är nöjd.




Dessa två set har jag använt till detta kortet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar