tisdag 24 oktober 2023

Maritim layout med fussy cut

 Maritim layout med fussy cut






Maritima underbara papper från P13, Sea La Vie, som Idas Magasin köpt in.









Så här har jag gjort.
Först använde jag en stencil och tussade med Distress ink .


Det är mycket fussy cutande på den här layouten. 
Fussy cut är att du väljer ut olika detaljer i papperna som du vill figurklippa,
och framhäva som t ex detaljer och dekorationer.

T ex ovan, där ville jag använda hörnet på det pappret, så det klippte jag ut så här.


Med olika delar av de olika papperna byggde jag upp min layout.


Här ser ni den röda korallblomman. 
Den hittade jag en till på pappret, 
som jag klippte ut och satte fast med 3D kudde, 
ovanpå den andra och glossade. 


En skakdekoration gjorde jag av flaskan på ett av arken,
där jag skar ut innehållet efter att jag klippt ut flaskan.


Acetate till fönster fäste jag på baksidan flaskan med 
extra sticky tape, håller superbra.


Klippte ut en baksida till flaskan. 
Satte 3D kuddar under framsidan på flaskan
 sen fyllde jag med sequins/paljetter, innan botten sattes fast.




Här är klipparken jag använde mig av till dekorationerna.
Tillsammans med 3D kuddar för höjd och lager på lager,
 och Glossy Accente för effekt.


Och dom andra fina papperna jag använde till denna layouten.




Hoppas ni blir inspirerade att fussy cuta för att få ut så mycket som möjligt av papperna nu.
 

Material:










Scrappa Lugnt!
//MalinJson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar