torsdag 19 oktober 2023

Ingen vanlig Layout

Ingen vanlig Layout


Istället för en vanlig 30 x 30 cm Lo

har jag här gjort en tavla på en canvaspannå.

Tekniken är att blanda Layout med mer Mixed Media.


Först har jag använt cardstock ovanpå pannån.
Sen har jag skurit papperna från Stamperia i olika bitar och
pusslat som jag vill ha dom.


Stamperia stenciler har jag använt med gesso.
Gjort detaljer av lera i formar, målat med gesso
och highlightat med Finnabair vax.


Stämplat snirkel med Distress ink Vintage Photo.
Dragit gesso med spatel lite här och var.
Texten är Wood Veneer som jag målat med akrylfärg,
som finns i butiken, och vaxat.
Stänkt lite med Izink och Distress oxide sprayer.



Blommorna är från butiken plus utklippta ur mönsterpapperna.


Material:

Pannå/Canvas

Cardstock

Mönsterpapper

Lera 

Formar

Finnabair Vax

Gesso

Stencil

Distress Ink

Wood Vener

Blommor

Band/Spets

Izink Spray

Distress Oxide Spray

Stämpel

Lim/Tejp


Bilden är från mitt första möte med mitt första barnbarn,

stolt Mormor.


ScrappaLugnt!

//MalinJson





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar